Mun unet on kummia. Aika paljon olen viime aikoina nähnyt unia eräästä ihmisestä. Ihme kyllä, ne ovat olleet iloisia unia. No, se ei ole niin kummaa, eikä niistä sen enempää. Mutta esimerkiksi tämän viikon unet ovat herättäneet itsessäni kummastelua. Aina on vähän jännä nukahtaa, kun pohtii mitä unta taas näkeekään. Että se ken lukee tämän tekstin, tietää jotain unien tulkinnasta, omistaa sellaisen kirjan tms. niin auttakee! Tahtoisin kovin tietää mitä nämä muutamat unet tarkoittaa...

Muutama yö takaperin näin unta, jossa nukuin. Heräilin unessa kuitenkin tasaisin väliajoin siihen, että meidän pihallamme oli kaksi suurta fasaania. Oikein jättikokoista sellaista. Heräsin joka kerta siihen kun nämä fasaanit ääntelivät.. no sillä tavalla miten ne nyt ääntelee. "köök!"

Toisena yönä nähdyssä unessa oli vaikka mitä tapahtumia sekaisin ja se tekeekin siitä.. öh.. mielenkiintoisen.
    - Olin jossain huoneessa, jossa oli luuranko, joka vielä eli. Mun tehtävänä oli murskata sitä luurankoa, painaa sormella niitä sen luita lyttyyn, niin että jäin vaan sirpaleita. Se oli pölyinen, ja ällöttävä luuranko. Se myös puhui. Tämä murskaus loppui siihen kun... harrastin tämän luurangon kanssa seksiä. Se oli nainen.
    - Paras kaverini oli laihtunut luurangoksi. Ihan anorektiseksi. Näin hänet valokuvasta. Ja kauhistelin ja olin hädissäni. (Ei, älkää vaan kuvitelko että edellisen tekstin luuranko olisi paras kaverini, ja että olisin ihastunut häneen. Ehei :D Ikävä mulla kyllä häntä, puoli vuotta jo maapallon toisella puolella ollut... )
    - Olin koulussa (?) ja vasemman puolen takahampaani oli erittäin kipeä. Se heilui ja oli ihan irtoamaisillaan. Ja taas olin kauhuissani.
    - Neljäs samana yönä nähty uni, liittyi asiaan, jossa yksi poika oli ihastunut minuun. Ei siinä muuta tapahtunutkaan, tiesin vaan tämän asian ja elin sen kanssa. (Ei, en ole ihastunut häneen oikeassa elämässä)

Näin, tälläisiä. Oon ihan sata varta että ainakin tuohon hampaan heilumiseen liittyy jokin asia. Se tarkoittaa jotain. Olisi hauska tietää. Viime yönä näin unta, jossa olin laivalla ja lähdin tekodelfiinin (se oli sellainen patsas delfiini) kanssa karkuun, takaisin satamaan. Jotkut ihmiset jahtasivat mua. En tiedä ketkä.

Hyvin usein, kun elämäntilanne on rankka, hankala, vaikea tai sekava, näen tietynlaista unta. Tiedän ainakin yhden ihmisen, joka samanlaisissa tilanteissa näkee samanlaisia unia. Sekin on jännittävää, ja uskon siksi vahvasti siihen, että unet (ainakin jotkut) tarkoittavat jotain ja liittyvät vahvasti omaan elämäntilanteeseen. Nuo rankan ajan unet ovat epämieluisia. Niissä olen sängyssä. Tekemässä just sitä. Jonkun perheenjäseneni kanssa. Joo. Aamulla on etovaa, ällöttävää ja kamalaa tajuta nähneensä taas noita unia. Mutta niin se on. Ja se kai liittyy jotenkin itsensä etsimiseen. En tiiä. Onneksi en ole vähään aikaan noita unia nähnyt. Varmaan puoli vuotta sitten viimeksi.

ps. Mun hammasta muuten särkee oikeasti. Just sitä vasemman puolen takahammasta. Mutta hammaslääkäri aika on vasta huhtikuun puolessa välissä... Sitä odotellessa..